• 1403/10/12
  • - تعداد بازدید: 31
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
نشست خبری

نشست خبری دی 1403


 

 نشست خبری گزارش طرح های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با ارایه نتایج سه طرح پژوهشی از سوی مجریان اصلی این طرح ها برگزار شد.

 

در این نشست، نتایج طرح « بررسی تاثیر آموزش مهارت های ارتباطی بر حساسیت و شایستگی فرهنگی پرستاران بخش های کودکان بیمارستان نمازی شیراز- 1398 » از سوی دکتر   «میترا سلطانیان » ارایه شد.  نتایج نشان داد که بلافاصله و یک ماه پس از آموزش مهارت های ارتباطی، میانگین نمره حساسیت فرهنگی پرستاران به طور معنی داری افزایش پیدا کرده بود.

دکتر «امید فاضل زاده» رئیس گروه توسعه و ارزیابی مراکز و فعالیتهای تحقیقاتی دانشگاه افزود: «بررسی الودگیهای انگلی در بیماران پیوندی در بیمارستان پیوند اعضا (ابو علی سینا) شیراز در سال1401  »، عنوان دومین طرح ارایه شده در این نشست از سوی دکتر « بهادر شهریاری » بود. نتایج این مطالعه شیوع تک یاخته های روده ای، به ویژه گونه های بلاستوسیستیس، از جمله بیماران پیوندی در جنوب ایران نمونه ای از E. عفونت bieneusi نیز تشخیص داده شد، که تاکید بر این بود اهمیت افزایش هوشیاری نسبت به این انگلی عوامل، به ویژه در موارد اسهال. یافته ها ممکن است ارائه مفاهیم عملی برای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی، به ویژه در مدیریت و غربالگری پیوند بیماران تحقیقات آینده می تواند پیشرفت را بررسی کند و عود بیماری های انگلی در پیوند بیماران مطالعات تطبیقی ​​در سراسر مناطق، در کنار ارزیابی عوامل محیطی، رژیم غذایی و سبک زندگی، می تواند رویکردهای تشخیصی و درمانی را اصلاح کند.

دکتر فاضل زاده بیان کرد: همچنین نتایج طرح «  بررسی تسهیم دانش در میان اعضای هیات علمی بر اساس تئوری رفتار برنامه ریزی شده با تاکید بر نقش ویژگی های شخصیتی  » نیز از سوی دکتر «علی اصغر حیات » گزارش شد.ین پژوهش نشان داد که مدرسان پزشکی زمانی دانش خود را با دیگران به اشتراک می گذارند که سه شرط اصلی فراهم باشد: اول، نگرش مثبت نسبت به این کار داشته باشند؛ دوم، احساس کنند دیگران (مانند همکاران و مدیران) از آن ها انتظار دارند که دانش خود را به اشتراک بگذارند؛ و سوم، باور داشته باشند که توانایی انجام این کار را دارند. همچنین مشخص شد که مدرسانی که ویژگی شخصیتی "وظیفه شناسی" بیشتری دارند (یعنی منظم، مسئولیت پذیر و پیگیر هستند)، بیشتر از دیگران به قصد خود برای اشتراک دانش عمل می کنند. این یعنی شخصیت افراد می تواند نقش مهمی در تبدیل نیت به رفتار واقعی ایفا کند. این یافته ها به ما کمک می کند بهتر بفهمیم چگونه می توان شرایط را برای تشویق اشتراک دانش در دانشگاه های علوم پزشکی فراهم کرد. 

این نشست، در روز دوازدهم دی ماه 1403 در اتاق جلسات معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه برگزار شد.

  • گروه خبری : گروه اطلاعیه
  • کد خبری : 122249
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

متن استاتیک شماره 75 موجود نیست